Factors affecting the Customers’ Decision to Use Self-Service Laundry at Wash Xpress in Bangkok

Main Article Content

ธีระศักดิ์ เปี่ยมสุภัคพงศ์
ธีระรัตน์ เปี่ยมสุภัคพงศ์
อุไรรัตน์ แย้มชุติ
ภัทราวุธ แก้วสถิตย์

Abstract

          This research aims to study the factors influencing customers' decisions to use self-service laundry services at Wash Xpress in Bangkok. This quantitative study employs a convenience sampling method, collecting data from 385 customers through questionnaires. The data were analyzed using percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way ANOVA, factor analysis, and multiple regression analysis. The results indicate that most respondents were female, aged 26-35 years, single, with an education level below a bachelor's degree, employed in private companies, and earning an average monthly income of less than 15,000 THB. The inferential statistical analysis found that personal factors, specifically age and occupation, significantly influenced the decision to use self-service laundry services at a statistical significance level of 0.05. Additionally, the marketing mix factors of environment, process, and personnel significantly influenced the decision to use self-service laundry services at a statistical significance level of 0.05. The estimation model explains 48.4% of the variance in customers' decisions to use Wash Xpress self-service laundry services in Bangkok.

Article Details

How to Cite
Factors affecting the Customers’ Decision to Use Self-Service Laundry at Wash Xpress in Bangkok (เปี่ยมสุภัคพงศ์ ธ., เปี่ยมสุภัคพงศ์ ธ., แย้มชุติ อ., & แก้วสถิตย์ ภ. , Trans.). (2025). The 15th Benjamit National and International Conference, 15(5), 95-105. https://benjamit.thonburi-u.ac.th/ojs/bmv15/article/view/69
Section
Research Article
Author Biographies

ธีระรัตน์ เปี่ยมสุภัคพงศ์, มหาวิทยาลัยธนบุรี

ตำแหน่ง อาจารย์ คณะบริหารธุรกิจ สาขาการตลาด

อุไรรัตน์ แย้มชุติ, มหาวิทยาลัยธนบุรี

อาจารย์  บัณฑิตวิทยาลัย, สาขาวิชาการบริหารการศึกษา

ภัทราวุธ แก้วสถิตย์

นักวิชาการอิสระ

How to Cite

Factors affecting the Customers’ Decision to Use Self-Service Laundry at Wash Xpress in Bangkok (เปี่ยมสุภัคพงศ์ ธ., เปี่ยมสุภัคพงศ์ ธ., แย้มชุติ อ., & แก้วสถิตย์ ภ. , Trans.). (2025). The 15th Benjamit National and International Conference, 15(5), 95-105. https://benjamit.thonburi-u.ac.th/ojs/bmv15/article/view/69