Factors affecting Consumers’ Purchasing Decision of Bearhouse Beverages in Bangkok.

Main Article Content

ธีระศักดิ์ เปี่ยมสุภัคพงศ์
ฐิติพร กรัยวิเชียร
วารุณี มิลินทปัญญา
ภัทราวุธ แก้วสถิตย์
จุฑามาส อิงโพธิ์ชัย

Abstract

        This research aims to study the factors influencing consumers' purchase decisions of Bearhouse beverages in Bangkok. This quantitative study employs a convenience sampling method, collecting data from 385 consumers in Bangkok through questionnaires. The data were analyzed using percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way ANOVA, factor analysis, and multiple regression analysis. The results indicate that most respondents were female, aged 21-30 years, single, holding a bachelor's degree, employed in private companies, and earning an average monthly income of less than 15,000 THB. The inferential statistical analysis found that personal factors, specifically occupation and marital status, significantly influenced the decision to purchase Bearhouse beverages at a statistical significance level of 0.05. Additionally, the marketing mix factors of product and price significantly influenced the decision to purchase Bearhouse beverages at a statistical significance level of 0.05. The estimation model explains 42.2% of the variance in consumers' purchase decisions of Bearhouse beverages.

Article Details

How to Cite
Factors affecting Consumers’ Purchasing Decision of Bearhouse Beverages in Bangkok. (เปี่ยมสุภัคพงศ์ ธ., กรัยวิเชียร ฐ. . ., มิลินทปัญญา ว., แก้วสถิตย์ ภ., & อิงโพธิ์ชัย จ. , Trans.). (2025). The 15th Benjamit National and International Conference, 15(5), 84-94. https://benjamit.thonburi-u.ac.th/ojs/bmv15/article/view/68
Section
Research Article
Author Biographies

ธีระศักดิ์ เปี่ยมสุภัคพงศ์, มหาวิทยาลัยธนบุรี

ตำแหน่ง อาจารย์ คณะบริหารธุรกิจ สาขาการตลาด

ฐิติพร กรัยวิเชียร, มหาวิทยาลัยธนบุรี

ตำแหน่ง อาจารย์   บัณฑิตวิทยาลัย, สาขาวิชาการบริหารการศึกษา

วารุณี มิลินทปัญญา, มหาวิทยาลัยธนบุรี

ตำแหน่ง ผู้ช่วยศาสตราจารย์  คณะบริหารธุรกิจ สาขา การจัดการโลจิสติกส์

ภัทราวุธ แก้วสถิตย์

นักวิชาการอิสระ

จุฑามาส อิงโพธิ์ชัย

นักวิชาการอิสระ

How to Cite

Factors affecting Consumers’ Purchasing Decision of Bearhouse Beverages in Bangkok. (เปี่ยมสุภัคพงศ์ ธ., กรัยวิเชียร ฐ. . ., มิลินทปัญญา ว., แก้วสถิตย์ ภ., & อิงโพธิ์ชัย จ. , Trans.). (2025). The 15th Benjamit National and International Conference, 15(5), 84-94. https://benjamit.thonburi-u.ac.th/ojs/bmv15/article/view/68