Learning Management Innovation Based on Phenomenon - Based Learning and Play-Based Learning to Enhance Creative Thinking Skills and Science Process Skills of Elementary School Students

เนื้อหาบทความหลัก

ประภัสจิต เตชะ
ศักดา สวาทะนันทน์
วิชญา ผิวคำ
นทัต อัศภาภรณ์

บทคัดย่อ

The purpose of this research was to design and evaluate a learning management innovation model based on Phenomenon-Based Learning and Play-Based Learning for elementary school students. This article presents only step 2: designing and evaluating the quality of the innovation of the research project, focusing specifically on the design and preliminary examination of the innovation model by experts. The research employed a research and development process in the designing and innovation creation phase. Relevant concepts, theories, and research were studied to synthesize the conceptual framework for innovation development. The innovation model was then designed and developed according to the framework, and its accuracy and appropriateness were verified by experts. The results of this phase yielded a learning management innovation model comprising principles, objectives, 6 steps of learning, role of the teachers, role of the learners, learning materials and resources, assessment and evaluation. The model received high-level evaluations from experts and provides a theoretical foundation for future implementation and testing in actual classroom settings in subsequent phases of the research.

รายละเอียดบทความ

วิธีการอ้างอิง
Learning Management Innovation Based on Phenomenon - Based Learning and Play-Based Learning to Enhance Creative Thinking Skills and Science Process Skills of Elementary School Students (P. . Techa, S. . Swathanan, W. . Pewkam, & N. . Assapaporn , Trans.). (2025). การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติ เบญจมิตรวิชาการ ครั้งที่ 15, 15(1), 24-32. https://benjamit.thonburi-u.ac.th/ojs/bmv15/article/view/85
ส่วน
บทความวิจัย
ประวัติผู้แต่ง

ประภัสจิต เตชะ, มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

คณะศึกษาศาสตร์ สาขาหลักสูตรและการสอน

ศักดา สวาทะนันทน์, มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

คณะศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาหลักสูตรและการสอน

วิชญา ผิวคำ, มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

คณะศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาประถมศึกษา 

นทัต อัศภาภรณ์, มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

คณะศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาหลักสูตรและการสอน 

วิธีการอ้างอิง

Learning Management Innovation Based on Phenomenon - Based Learning and Play-Based Learning to Enhance Creative Thinking Skills and Science Process Skills of Elementary School Students (P. . Techa, S. . Swathanan, W. . Pewkam, & N. . Assapaporn , Trans.). (2025). การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติ เบญจมิตรวิชาการ ครั้งที่ 15, 15(1), 24-32. https://benjamit.thonburi-u.ac.th/ojs/bmv15/article/view/85